Pengikut

Selasa, 5 Oktober 2010

Duromine punya hal

Entri kali ini aku nak story pasal ubat diet yang aku makan. 

Sebelum ni aku pernah cuba satu jenis ubat diet ni. JusMate5. Cakap je JM5 sape pun tau, Dr. Rozmey punya pukulan. Memang tersangat famous sekarang. Kalau aku ambil 3 kotak n hari-hari makan ase blh kurus kut. Tapi budget tak ada lar. Tiap-tiap minggu masuk Metro. Aku beli ubat ni dalam RM 450. 

Ada 3 kotak, 1 kotak ada 20 peck.



 Masa aku beli ni aku kongsi dgn membe aku. Dia lagi gemok dari aku.hehehe.. Nama dia Syam, samseng kampung dusun.aaaahhh,,hhaaaa.. kampung bok-bok da!! Kampung aku tu. So dia nak test 1 kotak, 

kongsi lar kami.

Aku dah makan habis 1 kotak,, tak ada apa-apa perubahan pun. Aku pun stop makan coz ada hal lerrrr..
Sebelum raya baru-baru ini, aku jumpa dengan seorang golongan hawa ni. Dulu dia gemok sangat, 2x ganda dari aku besarnya. Korek punya korek rahsia, last aku dapat tau juga. Dia makan ubat Duromine. 
Ha.. ni tajuk utama yang nak cita sebenarnya.. hehe.. Punya lar panjang mukhadimah dia.

Biar aku terangkan apa itu duromine dan kegunaan dia. Sumber ni aku copy&paste je dari mana ntah blog.hahaha.. Dia pun copy&paste juga.lalalaalaa..

Duromine digunakan untuk menurunkan berat badan pesakit yang obese atau terlebih berat.
Doktor akan menentukan samada anda obese dan sama ada anda layak menggunakannya.Ubat ini memberi kesan langsung kepada otak untuk mengawal selera makan anda.Ia mesti digunakan bersama dengan senaman dan pengawalan diet makanan.Ia hanya boleh dipreskripsikan oleh doktor dan khas untuk anda.Jangan beri ubat ini kepada orang lain dan simpan di tempat yang selamat. 
EEhhmmm,, tu cara dia. Tapi yang ditekankan dekat sini kesan dia tu.. Kat bawah nanti ada huraian panjang lebar tentang kesan sampingan dia. Sekarang nak story yg dah terjadi dekat aku.
Duromine



Weeiii.. kesan paling teruk sekali susah aku nak buang air besar
 huuuhh.. Relax dulu.. Nak tahu kisah benar. Sampai ke hari ni yakni hari ke 8 aku tak buang air besar. Memang risau sangat. 
Petang tadi aku p farmasi beli ubat lawas. Ingat nak mkn malam ni, tapi yang sakit hatinya.Aduhaii.. Nanti baca kat bawah ni. Tak sanggup aku nak tulis. 


.
Perkara ni doctor akan beritahu kita sebelum kita ambil. PENTING ni. 

1)Jika anda sedang mengambil:
a.sebarang ubat diet yang lain
b.sebarang ubat anti-kemurungan(Psikotropik)
c.sebarang ubat migrain seperti Cafergot
d.sebarang ubat batuk atau selsema
e.sebarang hormon untuk thyroid
f.sebarang ubat untuk sakit mental(mental illness)
g.sebarang ubat pengawalan tekanan darah tinggi
h.sebarang ubat yang anda beli tanpa preskripsi
2)JIka anda sedang mengalami:
a.sedang mengandung
b.sedang menyusu bayi
c.mengidap tekanan darah tinggi
f.mengidap penyakit jantung seperti angina
g.mengidap diabetes(kencing manis)
h.mengidap epilepsi


Aku juz nak ingatkan sebelum korang ambil ubat ni. Fahamkan betul-betul coz kesan dia,huhuuhuuu..
Jangan salahkan ibu dan bapa yg lahirkan kita.

1)Selalu buat medical check-up
2)Beritahu doktor segera jika anda mengalami penurunan berat badan yang mendadak,sakit dada,pengsan dan sukar bernafas.
3)Berhati-hati semasa memandu atau mengendalikan mesin
4)Jangan minum minuman ber alkohol
5)Beritahu doktot/pharmacist semasa anda membeli ubat batuk/selsema.

Kesan sampingan yang perlu korang tahu. Lepas ambil ubat ni nanti tak payah duk risau lagi kalau jadi seperti kat bawah ni.:
1)Duromine mungkin membuatkan anda lebih terjaga(tidak mudah tidur)
2)Ia juga boleh memberi kesan ke atas jantung.Anda akan rasa jantung anda berdetak lebih pantas,berdetak secara tidak sekata(Irregular) atau sakit dada.
3)Gangguan perasaan-rasa terlalu happy diikuti rasa tertekan dan keletihan,rasa gementar
4)Rasa pening,muntah,tremor(ketar)
5)Cirit-birit atau sembelit,cramp perut,mulut kering ,sukar buang air kecil,bengkak muka,ruam dan penurunan daya seks.
Sekiranya anda mengalami kesan sampingan,anda sepatutnya memberitahu doktor dengan segera.Doktor anda akan memberi nasihat yang bersesuaian.






AMARAN:Keterangan di atas tidak bermaksud untk menggantikan keperluan anda untuk bertanya doktor sebab ia tidak mengandungi maklumat yang penuh.Sila dapatkan penerangan penuh dari doktor anda.






Maklumat di atas sekali gus menjawab solan-soalan yang selalu korang tertanya-tanya tentang Duromine.Terdapat banyak lagi ubat atau formulasi untuk menguruskan badan di Malaysia ni. Aku harap korang dapat buat pilihan/keputusan yang betul. Bukan tugas aku untuk mengatakan samada sesuatu ubat itu baik/tak baik terhadap anda kerana kesannya berbeza kepada setiap individu. 



Korang kena faham bahawa ubat ini mesti dipreskripsi khusus untuk individu ,oleh itu korang tak boleh beli sewenang-wenangnya atau membeli untuk orang lain.Dapatkan pemeriksaan doktor,jangan beli dari sumber yang tidak berdaftar.Paling penting..jangan rahsiakan penyakit korang semata-mata nak mendapatka ubat ini.. Anda hanya menempah masalah yang berat.



Hanya anda yang kenal diri anda...buat pilihan yang bijak!


                                                                                                           tapi aku pun makan juga ubat ni.hehe..SALAM.

40 ulasan:

  1. Skrng tgh makan ubat ni... baru first day.. tp kesan yang terasa sekrng berasa letih dn cepat hilang fokus terutama bila memandu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyakkan minum air putih....ambil duromine perlu berlipatgandakan pengambilan air dalam badan...

      Padam
  2. sy ade drh tinggi .. tp sy mkn ubat nii krn ianya dr farmasi .. ibu sy yg suruh mkn .. ble dh tau keburukannya dan mengalami kesan sampingannya (rase jantung berdegup dgn kuat,kulit menggelupas & kering dan sakit belakang) sy bgtau trus kat ibu syy .. hurm ptot laa rase x sdp je ..

    BalasPadam
  3. sy ade stok duromine 30mg. sesiapa yg ade minat ble contact sy kat trinurture@gmail.com.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sorry bro.xde salam untuk takde nama ye.ok..saya pggl mangkuk jew...! awak mangkuk kan..bin ? hanyun?..sesuai sgt dgn blogger bugget lawak yg berak keras kat atas tu !saya ada nama kat bwh tu! klu awak bukan mangkuk..pm saya ye !bwk stok duromine byk mn yg awak ada! teringin nak saya nak jumpa mangkuk nih ! mangkuk betina kah? mangkuk jantan kah? klu mangkuk betina..nasihat paling baik tuk cr duit..cr mak ayam! klu mangkuk jantan...buang jantan tu klu xberani bubuh nama tuk jual ubat telarang !xde mangkuk yg jg pharmasis !nak bunuh org ye.sedar diri dulu...mangkuk hanye layak jd jamban je.xpayah berangan jual ubat plak! huh sapa nak diet.??? ni ada diet for idiot.saya pernah jd idiot and swear never make same mistake twise...n try my very best just only me an idiot.

      Padam
    2. sorry bro.xde salam untuk takde nama ye.ok..saya pggl mangkuk jew...! awak mangkuk kan..bin ? hanyun?..sesuai sgt dgn blogger bugget lawak yg berak keras kat atas tu !saya ada nama kat bwh tu! klu awak bukan mangkuk..pm saya ye !bwk stok duromine byk mn yg awak ada! teringin nak saya nak jumpa mangkuk nih ! mangkuk betina kah? mangkuk jantan kah? klu mangkuk betina..nasihat paling baik tuk cr duit..cr mak ayam! klu mangkuk jantan...buang jantan tu klu xberani bubuh nama tuk jual ubat telarang !xde mangkuk yg jg pharmasis !nak bunuh org ye.sedar diri dulu...mangkuk hanye layak jd jamban je.xpayah berangan jual ubat plak! huh sapa nak diet.??? ni ada diet for idiot.saya pernah jd idiot and swear never make same mistake twise...n try my very best just only me an idiot.

      Padam
    3. MAKCIK HARTINI HAZIZOL MANGKOK HAYUN GEMOK GEDEMPOL! NAMA SAYA HARINI BADIGOL GOBLOK TERSONDOL!

      Padam
  4. email saya iza@en-premiere.com berminat nak beli duromine 30mg

    BalasPadam
  5. saya boleh dapatkan duramine dan nasihat dari doctor bertauliah sekiranya anda berminat tentang duramine. whatsaap saya 018-4088 660 - maizatul

    BalasPadam
  6. Astma boleh ambik tak duromine ni?

    BalasPadam
  7. Masukkan ulasan anda...saya
    nak.harga berapa pls whatssaap i 0102728530

    BalasPadam
  8. Asalamualaikum, saya isma,saya ADA menjual Duromine 30 mg,office saya di Batu Caves Selangor, hubungi saya melaluo WhatsApp wechat sms atau call terus di nombor 0132934075,untuk bekalan Duromine anda,100% authentic, hubungi saya sekarang.

    BalasPadam
  9. Asalamualaikum, saya isma,saya ADA menjual Duromine 30 mg,office saya di Batu Caves Selangor, hubungi saya melaluo WhatsApp wechat sms atau call terus di nombor 0132934075,untuk bekalan Duromine anda,100% authentic, hubungi saya sekarang.

    BalasPadam
  10. Bahaya la doramine ni..skng ni sy dh benti makan sbb susah nak buang air besar,berpeluh peluh mcm nak pitam n paling x suka skali jantung saya bedegup laju x tentu masa smpai rase gelisah,cemas sngt2 bila terjadi sesuatu..😢😢😢

    BalasPadam
  11. Bahaya la doramine ni..skng ni sy dh benti makan sbb susah nak buang air besar,berpeluh peluh mcm nak pitam n paling x suka skali jantung saya bedegup laju x tentu masa smpai rase gelisah,cemas sngt2 bila terjadi sesuatu..😢😢😢

    BalasPadam
  12. wow...unexpected responds !from o neg commends to 10 neg commends.improved.a full trotter sollute...for me.xde aku yg mula kan...xde yg berani nak anto neg.com ??sggp tgk jew..awek tudung yg chubby2 asking for this fucking diet pills ? lets me remind again to all the chubbys..this idiot pills for an idiots selling by an idiot.blogger fauzan...u are what? perunding kewangan bla bla bla bla...uuu..takutnyer...hallowww...do i care who you are ?but i do care who is an idiot next.make a smart choice. wahhhhhh..mew idiots pill buyer...bg salam?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. AMBOI2 MAKCIK HARTINI GEMOK GEDEMPOL BODOH GEDABAK MCM BABI DOK KENA SONDOL!! MULUT DASAR LONGKANG CAM BUSUK BAU KANGKANG!! ELOK HANG MAMPUIH JADI HANTU BUNGKUIH BERULAT BESAQ CAM GONGGOK!! HAHAHA

      Padam
    2. Gila apa makcik gedempol ni.. Ayat terabur. .Reti tulis ke x ni.. Xsekolah agaknya

      Padam
  13. wow...unexpected responds !from o neg commends to 10 neg commends.improved.a full trotter sollute...for me.xde aku yg mula kan...xde yg berani nak anto neg.com ??sggp tgk jew..awek tudung yg chubby2 asking for this fucking diet pills ? lets me remind again to all the chubbys..this idiot pills for an idiots selling by an idiot.blogger fauzan...u are what? perunding kewangan bla bla bla bla...uuu..takutnyer...hallowww...do i care who you are ?but i do care who is an idiot next.make a smart choice. wahhhhhh..mew idiots pill buyer...bg salam?...

    BalasPadam
  14. blogger fauzan..a frankly speaking..and to be honnest...nicely talk..please take this as a very serius matter ang deadly coz.give some respect to other live..people live is not a joke..at list..give some respect for your ugly ass.eee...patut kondem duramine..dia jual ubat diet lain...hrmmp...jual maruah jer le...xsayang bangsa punye melayu.

    BalasPadam
  15. blogger fauzan..a frankly speaking..and to be honnest...nicely talk..please take this as a very serius matter ang deadly coz.give some respect to other live..people live is not a joke..at list..give some respect for your ugly ass.eee...patut kondem duramine..dia jual ubat diet lain...hrmmp...jual maruah jer le...xsayang bangsa punye melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAK SAYANG MULUT BENOR HARTINI HODOH CAM NENEK LAMPIQ NI..AKU SUMPOH ENGKO 7 KETURUNAN JADI TAPIQ SELAMO-LAMONYO..AMBOI2..X SYG BANGSO MELAYU KONON NYE..ENGKO TU MELAYU LA YER? MELAYU BETINO HODOH, BUSUK, BURUK TAHAP GABAN! PI LA TERJUN KAT JAMBATAN PULAU PINANG..SUSAH KN NEGARA JE LA ADA BETINO HARTINI GEMOK GEDEMPOL BODOH GEDABAK BUSUK TAK MANDI NI!! HANCUR HATI KO KN KENA KUTUK!! HAHAHAHA

      Padam
  16. 03-06-2015, 05:08 PM
    Asalamualaikum Dan Salam sejahtera,Saya Isma,,dapat kan bentuk badan idaman anda dengan Duromine 30mg ,mula kan pengambilan Duromine 30mg mulai sekarang ,Talipon SMS whatsapp atau wechat Saya Di nombor 013293407,jangan biar kan diri anda tertipu dengan scammers2 , hubungi saya,utk buat COD.Saya juga Ada menjual Adipex retard 15 mg.Penghantaran atau cod Di buat Di sepanjang laluan KTM komuter,tempat yang selalu Saya buat COD adalah Di KL sentral,Mid Valley,stesen ktm sentul , stesen ktm batu tiga Dan Klang, Kawasan Subang parade Di subang jaya, setesen ktm sg Buloh Dan kuang ,terminal bersepadu bandar tasek selatan, restoran maulana bistro serdang,Kawasan giant Batu caves,bukit bintang(pavilion Dan sekitarnya),Kawasan Nilai ,semenyih Dan mantin.untuk Kawasan Kawasan lain penghantaran Akan Di buat oleh Poslaju atau Airpak currier service.untuk penghantaran luar Negara Saya Akan menggunakan syarikat penghantaran currier DHL,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Salam, masih ada jual ke duromine?

      Padam
  17. Untuk pengetahuan semula, jika Ada sesiapa yang memberi butir dpt dibawah,
    Tolg jangan berurusan dengan beliau kerana perempuan afrika ni adalah scammer.
    Mula ingatkn nama company, Tp bila dh bank in duit dia buat bodoh. Bila cek, rupenya African.

    SHE IS A SCAMMER. PLEASE TAKE NOTES.

    BANK NAME: MAYBANK BANK BERHAD
    ACC. NAME: BEJAFUET MODESTINE
    ACC. NUMBER: 4159390101165914

    BalasPadam
  18. ANOUNCEMENT!! 
    A SCAMMER SELLING DUROMINE. 
    PLEASE TAKE NOTES. 

    BANK NAME: MAYBANK BANK BERHAD
    ACC. NAME: BEJAFUET MODESTINE
    ACC. NUMBER: 4159390101165914
    CONTACT NUMBER : +60165298297
    +60162433397 016-2433397 0162433397
    +60146824798 014-6824798 0146824798

    BalasPadam
  19. Masih ada jual duromine lg tak?

    BalasPadam
  20. Makan duromine perlu pengawasan doctor, apa yang perlu dilakukan dan kesan juga cara mengatasi atau meminimakan kesan sampingan doctor akan beritahu dan bg arahan.Sy harap yg mengambil duromine dapatkan pemantauan doctor.

    BalasPadam
  21. Saya Ada stok duromine30mg..whatapp 0134353087

    BalasPadam
  22. Saya masih menjual duromine30mg & adipexretard15mg ready stok..1000box whatapp 0134353087

    BalasPadam
  23. Saya nak bli adipex retard 15mg...

    BalasPadam
  24. Puasa * + Duromine 30 mg = kombinasi terbaik perlangsingan ,buat kejutan pada semua Di aidilfitri ini dgn bentuk badan anda yg menawan,pm Saya Di 0132934075 Di whatsapp wechat atau SMS untuk bekalan duromine anda.

    BalasPadam